Általános Szerződési Feltételek
Tisztelt Felhasználó/Vásárló!
Ön Posta Annamária egyéni vállalkozó, a továbbiakban Vállalkozó által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket olvassa. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az általános szerződési feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A vállalkozás adatai:
Név: Posta Annamária egyéni vállalkozó
Székhely: 2096 Üröm, Kárókatona utca 2/F.
Adószám: 56266849-2-33
Számlavezető bank: MKB Bank
Számlaszám: 10300002-13208478-00014905
Elérhetőségre vonatkozó adatok:
Telefonszám: +36302235652
E-mail: hello@penjoy.hu
Webolal: www.penjoy.hu
Levelezési és panasz bejelentés cím: 2072 Zsámbék, Szomori út 4.
A vásárlás menete:
Az a 16. életévét betöltött természetes személy vagy jogi személy, aki a penjoy.hu weboldalát látogatja a továbbiakban Felhasználó. A Felhasználó a penjoy.hu weboldalon regisztrálhat. A regisztráció után felhasználói fiókot kap, amit felhasználói névvel és jelszóval használhat.
A penjoy.hu weboldalon történő vásárlás nem igényel előzetes regisztrációt. Amennyiben azonban máskor is igénybe kívánja venni a weboldal szolgáltatásait, a gyorsabb és egyszerűbb vásárlás érdekében érdemes regisztrálnia.
Amennyiben regisztrál a penjoy.hu weboldalán és felhasználói fiókot hoz létre, a felhasználói fiókjába történő belépésért, a belépés automatikussá tételéért és a belépéshez szükséges felhasználói név és jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért a teljes felelősség Önt terheli. A felhasználói fiókkal leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó mindennemű, felhasználói tevékenységért a felhasználói fiók tulajdonosa felel, a Vállalkozó e tekintetben a felelősségét kizárja.
Az a Felhasználó, aki penjoy.hu weboldalán keresztül megrendelést adott le – regisztrációval vagy regisztráció nélkül – a továbbiakban Vásárló.
A webáruházban megvásárolható termékeket kategóriákra bontva találja meg.
Az adott kategórián belül a termékre kattintva megtekintheti annak ismertetőjét, amely egy rövid leírás a termék lényeges tulajdonságairól, fontosabb paramétereiről. A termékeket bemutató képek illusztrációk, tájékoztató jellegűek, amelyek eltérhetnek a termék tényleges tulajdonságaitól, különösen a termék színétől. A kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen – adott esetben – a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat.
Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi, ahol megtalálja a vásárlásai során már korábban a kosárba helyezett termékeket és ellenőrizheti a megvásárolni kívánt termékek árát, mennyiségét. Itt kap tájékoztatást a kosárba rakott termékek végösszegéről is. A kosárba rakott termékeken lehetősége van módosítani. Törölheti kosarának tartalmát vagy egyes elemeit vagy módosíthatja a megadott darabszámot. A virtuális kosárhelyről visszaléphet és folytathatja a vásárlást vagy tovább léphet a rendelés folyamatában.
Ha meg szeretné vásárolni a kosárba helyezett termékeket, akkor a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva léphet tovább. Lehetősége van választani a regisztrációs és a regisztráció nélküli vásárlás közül. Ha már regisztrált, akkor a korábban megadott e-mail cím és jelszó megadásával léphet be.
A következő lépésekben ki kell választania a szállítási és fizetési módot.
Választható szállítási módok: Foxpost automata, GLS futár, Posta Pont és Csomagautomata valamint MPL házhozszállítás.
A Foxpost esetében ki tudja választani a Vásárló az átvevő helyet.
Személyes átvételre banki átutalás vagy bankkártyás előre fizetés esetén van lehetőség, illetve átvételkor készpénzben. Az átvétel helye: 2072 Zsámbék, Ady Endre u. 14.
Szállítási díjakról a szállítási mód kiválasztását követően, a megrendelés elküldése előtt kap információt a Vásárló, mely szállítási díj a szállítási módtól, a termék méretétől és súlyától függ.
Fizetési mód:
A megrendelt termékek után fizethet banki átutalással a 10300002-13208478-00014905 számlára, bankkártyával vagy a megrendelt termék átvételekor utánvétes fizetéssel a szállítónak. Utánvétes fizetés esetén a vásárlás összegének el kell érnie a minimum 4000 forint értéket.
A megrendelését, a megrendelésében megadott adatokat a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt módosíthatja.
Ha a Vásárló egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a „Megrendelés elküldése” gombra kell kattintania, ezzel véglegesíti a megrendelését. A megrendelés véglegesítésével Ön kijelenti, hogy az Ön által megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek és hozzájárul, hogy azokat a Vállalkozó a megrendelés teljesítése céljából felhasználja, kezelje, szükség esetén, felvegye Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. A megrendelés véglegesítésével Ön vállalja, hogy a megjelölt fizetési módon a megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek elmaradása esetén a megrendelés teljesítését a Vállalkozó megtagadhatja.
A megrendelésének jóváhagyása előtt kérjük mindig olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót!
A megrendelését csak akkor tudja elküldeni, véglegesíteni, ha az Általános szerződési feltételeket és Adatkezelési tájékoztatót megismerte és magára nézve elfogadja azok szabályait.
Az elküldött, véglegesített megrendelés elfogadásáról e-mailen kap visszajelzést a Vásárló.
Megrendelés feladására a hét bármely napján lehetősége van, de azok feldolgozása csak munkanapokon történik.
A megrendeléssel kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit a honlapon feltüntetett e-mail címen tudja jelezni a részemre.
Ajánlati kötöttség a megrendelés visszaigazolása:
A megrendeléseket minden esetben elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolom. Amennyiben a leadott rendeléséről semmilyen visszajelzést nem kap, kérjük vegye fel velem telefonon vagy e-mailen a kapcsolatot!
Ha nem kapja meg legkésőbb 48 órán belül a visszaigazolást, ebben az esetben mentesül az ajánlati kötöttség alól, a megrendelt terméket nem köteles átvenni.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve az vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára elektronikusan hozzáférhetővé válik.
A megrendelés visszaigazolása tartalmazza a megrendelés során megadott adatokat, így a vevő adatait, szállítási helyet, számlázási címet, megrendelt termék(ek) megnevezését, árát, a választott fizetési és szállítási módot, a szállítás költségét, a rendelés azonosító számát, valamint a vásárló rendeléssel kapcsolatos esetleges megjegyzéseit.
A megrendelés visszaigazolásától, illetve a fizetés teljesítésétől számított 5 munkanapon belül a készleten lévő termékeket a szállításhoz összekészítem. Készlethiány esetén tájékoztatást küldök a várható szállítási határidőről, mely után megerősítheti rendelését vagy elállhat tőle.
Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy az Ön által leadott megrendelést elutasítsa, vagy részben teljesítse. A megrendelés elutasítása, vagy részben történő elfogadása esetén Vállalkozó az Ön által már kifizetett, banki átutalással kiegyenlített, azonban a Vállalkozó által vissza nem igazolt termékek vételárát visszatéríti, az Ön által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában.
Szerződés létrejötte és megszűnése:
A Vállalkozás és Ön között a szerződés a megrendelés elfogadásával, Ön által elektronikusan elküldött megrendelés (ajánlat) Vállalkozás általi elfogadásával, visszaigazolással jön létre, és a szerződés teljesítésével, a vételár megfizetésével és a megrendelt termék átadásával szűnik meg.
A banki előre utalásos fizetési mód esetében, valamint a bankkártyás fizetéssel Ön akkor teljesíti a fizetési kötelezettségét, ha az Ön által megrendelt termék(ek) teljes vételára (a szállítási költséggel együtt) Vállalkozó megadott számlaszámán jóváírásra került. Vállalkozó ezt követően köteles a megrendelt termék(ek) kiszállítását intézni.
A termékek feletti tulajdonjog a termék átvételekor száll át Önre, amennyiben Ön a termék vételárát hiánytalanul megfizette.
A szerződés magyar nyelven jön létre.
A Vállalkozó az Ön egyidejű értesítése mellett, jogkövetkezmények nélkül, törölheti az Ön megrendelését, az alábbi esetekben: – amennyiben Ön banki előre utalásos fizetési módot vagy bankkártyás fizetési módot jelölt meg, de a fizetést nem teljesítette vagy a kártyát kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi, a Vállalkozó számláján a megrendelt termék vételára nem került jóváírásra, ha az Ön által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a megrendelés teljesítését.
Vállalkozó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a megrendelés leadásának folyamata során és a termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – így a szállítási költségre és a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem a Vállalkozó, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.
Nem jelenti a Vállalkozó ajánlati kötöttségét a penjoy.hu weboldalon feltüntetett termék ismertetők, termék leírások, képek, információk, ezek kifejezetten a termék bemutatás célját szolgálják, a weboldalon szereplő képek csupán illusztrációk.
Nem hoz létre Vállalkozó és Vásárló/Felhasználó között szerződéses kötelezettségét, sem ajánlati kötöttséget, ha
– Felhasználó vagy Vásárló nem a penjoy.hu weboldalon a webáruház kialakított felületen, az ott meghatározott eljárás szerint adja le a rendelését, hanem egyéb kommunikációs eszközön (e-mail, telefon stb.) útján veszi fel a kapcsolatot Vállalkozóval,
– a Felhasználó/Vásárló a felhasználói fiókba belép, a weboldalon látogat és/vagy böngészést végez.
A szerződés távollevők között elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szabályai vonatkoznak. A Társaság és fogyasztó által kötött szerződésekre alkalmazni kell továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletet.
A felek között elektronikus úton megkötött szerződés részét képezi az Általános Szerződési Feltételek. Az Általános Szerződési Feltételek letölthető és kinyomtatható az alábbi linkről: https://penjoy.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Az Általános Szerződési Feltétel magatartási kódexre nem utal.
A Vállalkozás a létrejött szerződéseket nyilvántartja, iktatja és tárolja. A szerződést és a szerződéshez a vevő által megadott adatokat az Adatkezelési tájékoztató előírásai alapján kezeli és őrzi.
A termékek ára:
A webáruházban a termékeknél feltüntetett vételárak forintban értendők és az ÁFA-t valamint a környezetvédelmi termékdíj-köteles termékek esetén a környezetvédelmi termékdíjat tartalmazzák.
Ha a webáruházban a termékeknél feltüntetett vételárak, bármilyen hiba miatt nyilvánvalóan téves – például 0 vagy 1 Ft-os ár -, vagy a korábbi tapasztalati árától jelentősen – több mint 20%-kal – eltérő ár jelenik meg, a Vállalkozó ezen téves, vagy jelentősen eltérő áron leadott megrendeléseket nem köteles visszaigazolni, ezen megrendeléseket jogosult visszautasítani. Ilyen esetben a Vállalkozó felajánlja a termék eladását az általa meghatározott, saját árazási rendszerének megfelelő áron, amelyet a Vásárló, ha elfogad, létrejön a felek között a szerződés, ha nem fogad el, nem jött létre a szerződés.”
Fizetés:
A webáruházban történt vásárlás esetén banki előre utalásos, bankkártyás és utánvétes fizetési módok közül lehet választani.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A futárszolgálattal történő csomagküldésnél a küldemény ellenértékét a futárnak egy összegben, készpénzben, vagy ha lehetőség van rá, bankkártyával kell kifizetni. A termék és az utánvét díjának összegéről a megrendelés visszaigazolása ad tájékoztatást.
Banki előre utalás választásakor mindenképp várja meg a rendelést visszaigazoló e-mailt és csak utána intézkedjen a visszaigazolásban feltüntetett összeg utalásáról az alábbi bankszámlaszámra: 10300002-13208478-00014905
Az átutalással rendezett megrendeléseknél a teljes vételár Vállalkozó számláján történt jóváírást követő 5 napon belül átadjuk a csomagot a futárszolgálatnak kiszállításra.
Az online fizetések (online bankkártyás fizetés vagy banki átutalás) esetében a Vállalkozó nem felel az Önnél felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely az Ön által választott fizetési módtól, vagy az Ön kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). Ön felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.
A Vállalkozó – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a megrendelt és kiszállításra kerülő termékekről. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén a Vállalkozó nem kötelezhető új számla kiállítására.
A vételárat a Vállalkozó az alábbiak szerint fizeti vissza:
– Ha a Vásárló a megrendelést online bankkártyás fizetéssel egyenlítette ki, úgy a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre;
• Ha a Vásárló a Megrendelést banki átutalással egyenlítette ki, úgy a vételár visszatérítése a Vásárló által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg;
• Ha a Vásárló a Megrendelést utánvétellel egyenlítette ki, és nem járul hozzá a vételár Vásárló által megadott bankszámlára történő banki átutalás formájában történő visszatérítéséhez, akkor a vételár visszatérítése postai úton történik.
A Vállalkozó a vételár visszatérítését visszatarthatja addig az időpontig, ameddig a megrendelt termék visszajuttatása részére nem történik meg.
Ha a Vállalkozó a Vásárló által megrendelt Termék(ek) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.
Szállítás:
Vállalkozó vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a szállítást végző partnerein keresztül – az Ön által a megrendelés során rögzített magyarországi szállítási címre eljuttatja.
Vállalkozó biztosítja a megrendelt Termék megfelelő csomagolását, és a kísérő dokumentumok elküldését.
Vállalkozó kizárólag belföldre szállít.
A megrendelt termék átvételére a GLS futárszolgálat és a FOXPOST Zrt-én keresztül van lehetősége.
A rendelés összekészítéséről és a szállítónak történő átadásról e-mailben értesítést küldök. A csomag átadásának / átvételének időpontjáról a szállító cég értesíti Önt.
Ha a kiszállítás nem jár sikerrel, a szállító cég nem tudja Önnek kiszállítani / kézbesíteni a megrendelt terméket, a csomag visszakerül hozzám. A vevő hibájából át nem vett küldemények szállítási-, visszaszállítási- és ismételt feladási díja a vásárlót terheli. Ilyen esetben a csomagfeladás díja megnövekszik a visszaszállítási és ismételt feladási díjjal. Az át nem vett megrendelésről elektronikusan értesítést küldök Önnek.
A csomag átvételekor kérem, győződjön meg annak külső, sértetlen állapotáról. A csomag esetleges sérülése esetén a szállító cég munkatársával vegyenek fel részletes jegyzőkönyvet a sérülésről! A panaszt minden estben írásban szükséges rögzíteni.
A termékek mennyiségi és minőségi átvétele a megrendelt termékek kézbesítésekor a futár jelenlétében történik a Vásárló által. Ennek keretében a Vásárló a csomag kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni a termék észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy a termék megfelel-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt terméknek, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a Vásárló a csomag kibontásakor észleli, hogy a termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, köteles a termék, illetve termékek átvételét megtagadni, és a terméket – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldeni.
Szállítási díjak:
A Foxpost futárszolgálattal küldött csomagok esetén az alábbi, tájékoztató jellegű szállítási költséggel kell számolni a megrendelt termék súlyától függően:
Foxpost automata: 1290 Ft
A GLS futárszolgálat általi kiszállítások díjai:
GLS futár: 1990 Ft
Posta Csomagpont és Automata: 990 Ft
MPL házhozszállítás: 1990 Ft
A feltüntetett árak az áfát tartalmazzák. Felhívom a Tisztelt Vásárlók figyelmét, hogy a szállítási árak változhatnak. A szállítási árakat a szállítást végző vállalkozások saját hatáskörben módosíthatják.
Kizárólag a 50.000.-Ft-ot meg nem haladó értékű megrendelést tudom utánvéttel feladni, 50.000.-Ft felett előre utalással vagy bankkártyás fizetéssel van lehetőség a rendelés pénzügyi teljesítésére.
Ajándékutalvány kibocsátása, felhasználásának szabályai
Ajándékutalvány a jelen feltételeknek megfelelő módon előállított, és a jelen feltételek szerint vásárlásra jogosító okirat. Kibocsátási érték az az összeghatár, amilyen értékben a vásárló a penjoy.hu weboldalon ajándék utalvány felhasználásával árut vásárolhat, vagy szolgáltatást vehet igénybe.
1. Az ajándékutalvány kötelező tartalmi elemei:
Kibocsátó adatai:
Posta Annamária egyéni vállalkozó
2096 Üröm, Kárókatona u. 5/a
adószám: 56266849-2-33
az ajándékutalványra vonatkozó utalás:
a kibocsátási érték
a felhasználási időszak
értékesítési és beváltási információk
sorszám/kuponkód
2. Az ajándékutalvány kibocsátása:
2.1. Az ajándékutalvány kizárólag elektronikus úton előállított okirat.
2.2. Az ajándékutalványt a kibocsátó az általa meghatározott mennyiségben jogosult kibocsátani 1.000 Ft-os, 5.000 Ft-os valamint 10.000 Ft-os kibocsátási értékben.
2.3. A kibocsátó a birtokában lévő ajándékutalványt bármikor megsemmisítheti.
2.4. Az ajándékutalvány nem minősül pénznek, illetve értékpapírnak.
2.5. Az ajándékutalvány hamisítása bűncselekmény.
2.6. Az ajándékutalvány vételára nem térhet el az utalvány kibocsátási értékétől.
2.7. Az ajándékutalvány megvásárlásával, illetve bármely módon történő megszerzésével a vevő az ajándékutalvány kibocsátására vonatkozó, a mindenkor hatályos szabályzatot magára nézve kötelezően elfogadja.
2.8. Az ajándékutalvány elvesztése, megsemmisülése csereutalvány igénylésére, illetve a vételár visszakövetelésére nem jogosít.
2.9. Kizárólag az az ajándékutalvány érvényes, amely a vásárlás pillanatában a kibocsátó által megadott sorszámmal vagy egyéb azonosítóval érvényesítésre került.3. Az ajándékutalványok a következő módon vásárolhatóak meg:
3. Elektronikus úton kibocsátott utalvány:
Az utalvány elektronikus úton abban az esetben kerül e-mail-ben megküldésre a vevő részére, ha annak ellenértéke előre kifizetésre kerül.
4. Az ajándékutalvány felhasználása:
4.1. Az utalvány felhasználása az ajándékutalványon feltüntetett határidőhöz kötött (felhasználási időszak). Az ajándék utalvány, az utalványon feltüntetett határidőig váltható be a penjoy.hu weboldalon keresztül történő vásárlással.
4.2. Az ajándékutalvány bárkire szabadon átruházható.
4.3. Az ajándékutalvány tulajdonosa jogosult az utalvány beváltásával a felhasználási időszakon belül a penjoy.hu weboldalon az ajándék utalvány kibocsátási értékén árut vásárolni.
4.4. Az ajándékutalvány tulajdonosának azt kell tekinteni, akinek az utalvány a birtokában van. Sem a kibocsátó, sem a felhasználási hely nem jogosult vizsgálni az utalvány tulajdonjogát.
4.5. Az ajándékutalvány érvényesítése azzal valósul meg, hogy az értékesítéskor az utalványra felkerülnek az érvényességet igazoló információk (kuponkód és, érvényesség dátuma).
4.6. Az ajándékutalvány felhasználása azzal valósul meg, hogy az utalványt a vásárló az áru/szolgáltatás ellenértékének (rész) kiegyenlítésére a felhasználási helynek átadja.
4.7. Az áruvásárlásra, illetve a szolgáltatás igénybevételére egyebekben ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a pénz felhasználásával történő vásárlás vagy szolgáltatás igénybevétele esetén.
4.8. Az ajándékutalvány kibocsátási értékénél kisebb értékű áru megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele esetén az érték és a kibocsátási érték közötti különbség készpénzben nem téríthető vissza a vásárlónak. Az utalvány készpénzre nem váltható.
4.9. Mivel az utalvány készpénz helyettesítő eszköz, vásárláskor az eladó minden esetben a termék teljes összegéről állít ki számlát.
Posta Annamária egyéni vállalkozó a felhasználási feltételek módosításának jogát fenntartja, és az aktuális feltételeket a honlapján közzéteszi.
A vásárló a PENJOY ajándékutalvány megvásárlásával a felhasználási szabályzatot elfogadja.
Elállási jog – kizárólag fogyasztó esetében
A jelen pontban szabályozott elállás kizárólag a Fogyasztókra vonatkoznak.
Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg a termék átvételének napjától számított tizennégy napon belül.
A fogyasztó jogosult elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A fogyasztó az elállási jogát a jelen dokumentum mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján gyakorolhatja. A nyilatkozatot a fogyasztó postai úton vagy elektronikus úton – e-mail: hello@penjoy.hu – küldheti vissza a Vállalkozó részére.
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Vállalkozó a fogyasztó elállási nyilatkozatának a megérkezését haladéktalanul, elektronikusan igazolja vissza.
A termék visszaküldése:
A Vállalkozó a sértetlen termék visszaérkezését követő 5 munkanapon belül átutalással visszafizeti a termék értékét. A szállítási díj nem kerül visszafizetésre.
Vállalkozó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg Öntől nem kapta vissza a terméket.
A termék nem rendeltetésszerű használatból eredő törés, deformitás, sérülés után visszaküldött termékek árát nem térítem vissza.
Ugyancsak nem tudom visszafizetni a termék teljes árát, ha a termékben bekövetkezett értékcsökkenés, a termék jellegének, tulajdonságainak és a termék működő képességének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékű használat miatt következett be. Az ebből adódó károk, értékcsökkenés a fogyasztót terhelik.
Elállási joggal nem élhet, a fogyasztó
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
– olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
– hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében,
A fogasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozónak átadni. A termék visszaküldésének költségét Ön viseli. A Vállalkozó az elállásról. való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, kivéve a szállítási díjat, a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon.
A Vállalkozó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg Öntől nem kapta vissza sértetlenül a terméket.
A kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás
1. Kellékszavatosság
A Vállalkozás esetleges hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Vállalkozás, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Hibás teljesítés esetén a választása szerint, az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
– Kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Önnek okozott érdeksérelmet; vagy
– Igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő időn belül nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Vállalkozással.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
Fogyasztónak nem minősülő Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Igényének érvényesítéséhez Önnek kell igazolnia, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta (számla, megrendelés és annak visszaigazolása iratokkal)
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
3. Jótállás
A Társaság kizárólag a 10.000.-Ft vételár feletti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján és a mellékletében meghatározott termékkör (pl. műszaki cikkek) esetében köteles a jótállásra, amennyiben a Vállalkozás forgalmaz olyan terméket, amely a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre, a rendelet szabályai szerint a jótállási kötelezettség kiterjed. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk – termék – fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
A vállalkozás a rendeletben szereplő termékekre jótállási jegyet ad a fogyasztó részére. A jótállási jegy elektronikusan is kiadható.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
1. szakszerűtlen üzembe helyezés,
2. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
3. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
4. elemi kár, természeti csapás okozta.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Felelősség:
Azokért a megrendelésekért, melyek a Vásárló részéről hibásan megadott kapcsolattartási vagy szállítási adatok miatt nem valósultak meg, felelősséget nem vállalok.
Szintén nem tudok felelősséget vállalni a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
Vállalkozó nem vonható felelősségre Önt vagy bármely harmadik félt érintő semminemű kárért, amely a Vállalkozó szerződéses kötelezettségének teljesítéséből fakad. A Vállalkozó nem felelős semmilyen kárért, amely a termékek használatából ered. A Vállalkozó nem felel a termékekben a futárszolgálat, Magyar Posta részére történő átadást követően bekövetkezett kárért, a szállításból eredő bármilyen probléma a futárszolgálat, Magyar Posta felelősségi körébe tartozik.
Panaszkezelés:
Szavatossági, jótállási igények bejelentése, továbbá egyéb a forgalmazott termékkel, a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos kifogások, észrevételek bejelentése (a továbbiakban panasz) a Vállalkozás levelezési, és panasz bejelentés címén elektronikusan vagy postai úton írásban történhet.
postai cím: Posta Annamária egyéni vállalkozó (2072 Zsámbék, Szomori út 4)
e-mail: hello@penjoy.hu
A panaszkezelés módja:
Ön a panaszt írásban – elektronikus vagy postai úton – köteles bejelenteni a Vállalkozásnak.
A levélben legalább az alábbi információkat meg kell adnia:
– a Panaszos nevét, címét, telefonszámát, elektronikus elérhetőségét,
– a panasz részletes leírása,
– a Panaszos és a Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termék(ek) megnevezését, vételárát,
– a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, a termék átvételének napját,
– szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Panaszos által érvényesíteni kívánt jogot.
Csatolni kell a levélhez a panaszt alátámasztó dokumentumokat, a megrendelést, annak Vállalkozó általi visszaigazolását és számlát.
A Vásárlónak/fogyasztónak kell igazolni a szerződés megkötését a Vállalkozással, a megrendelés, visszaigazolás, számla bemutatásával.
A Vállalkozás az írásban bejelentett panaszt 30 napon belül kivizsgálja, és írásban értesíti a Vásárlót/fogyasztót az igényének teljesíthetőségéről, vagy a panasz elutasításáról és annak indokairól. A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás a Vásárlót/fogyasztót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Tájékoztatja a Vállalkozó a fogyasztót a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségégéről, valamint levelezési címéről. Továbbá arról, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A vállalkozás a panasszal kapcsolatos személyes adatokat és iratokat öt évig őrizi meg az Adatvédelmi tájékoztatás szabályai szerint.
Vitarendezés, fogyasztói jogvita
1. Békéltető Testület
A fogyasztó egyedi, a Vállalkozással szemben esetlegesen felmerülő vitás ügyeinek (fogyasztói jogvita) rendezése szolgál a békéltető testület eljárása, amely testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye alapítja meg.
Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – bármelyik, a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület is illetékes.
A Békéltető Testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.
A békéltető testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
A Pest Megyei Békéltető Testület
székhely: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
2. Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztó fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból.
A fogyasztóvédelmi hatóság kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.
Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya
Cím: 1088. Budapest, József krt. 6.
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Telefon: (1) 459-4843
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly
3. Bíróság
A vevő az igényét bírósági eljárás keretében is érvényesítheti.
Vállalkozóval szembeni igény bírósági érvényesítése esetén Vállalkozó székhelye szerinti bíróság illetékes.
Fogyasztó az alperesre általánosan illetékes bíróság helyett a fogyasztó által vállalkozással szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránti pert a felperes belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerinti bíróságon is megindíthatja.
A digitális adattartalom működése
A honlapon tárolt adatok védelméről a szükséges védelmi intézkedésekkel gondoskodtunk. Az üzemeltetés során ezen intézkedéseket folyamatosan frissítjük a felhasználó adatainak védelme érdekében a releváns titkosítási algoritmusok használatával.
A penjoy honlapja böngésző független módon együttműködik minden operációs rendszerrel.
A jelen Általános Szerződési Feltétel hatályos: 2021.12.13. visszavonásig és/vagy annak módosításáig. Rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni, korábbi szerződésekre a hatályba lépést megelőző Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.
A penjoy.hu fenntartja a jogát a jelen Általános Felhasználási Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról rövid felhívás formájában tájékoztatom Önöket a honlapon és az aktuális hírlevélben.
Üröm, 2021. december 1.
Elállási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Posta Annamária egyéni vállalkozó
2072 Zsámbék, Szomori út 4.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése (termék megnevezése, mennyiség)
A termék megrendelésének időpontja:
rendelésazonosító szám:
A termék átvételének időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Dátum:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat eset